środa, 18 listopada 2020

Z Moniką Witkowską na Mount Everest


Kolejnym naszym gościem będzie obecnie chyba pierwsza dama polskiego himalaizmu - przed wami MONIKA WITKOWSKA 

Podróżniczka, która odwiedziła ponad 180 krajów. Jej ulubione podróże to te na własną rękę, z namiotem i autostopem. Z licznych swoich pasji najwyżej stawia jednak żeglarstwo morsko - oceaniczne: dwa razy opłynęła przylądek Horn, zaliczyła też Przejście Północno - Zachodnie. Ogromną pasją Moniki są góry, zwłaszcza te najwyższe: zdobyła Koronę Ziemi (najwyższe szczyty wszystkich siedmiu kontynentów) a także trzy ośmiotysięczniki w tym ten najwyższy - Mount Everest. Jest zdobywcą wielu prestiżowych nagród świata podróżników - nagrody Moniki, w tym moja ulubiona: Kolos w kategorii żeglarstwo



Jeżeli nie podróżuje to pisze książki - książki Moniki


To ta jedyna z książek Moniki, którą posiadam :)

Monika przedstawi nam pokaz "Mount Everest - fakty i mity". Na temat zdobywania tej góry krążą legendy. Nasz gość wyjaśni nam, co jest prawdą, a co nieuzasadnioną legendą. Czym jest "strefa śmierci", dlaczego wspinacze korzystają z butli tlenowych, co się jada w wysokogórskich obozach, jak wygląda codzienność wspinaczy na dwumiesięcznej wyprawie...Mnie najbardziej interesuje, czy w Himalajach spotkamy yeti. 






Zapraszamy :) to już w sobotę.



3 komentarze:

  1. Chyba się trochę spóźniłem na event, ale dokonam na pewno zakupu książki, bo interesują mnie te sprawy. Dzięki za propozycję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może to nie Everest ale sam osiągnąłem swój szczyt, będąc w Pieninach. Wycieczka na Trzy Korony była dla mnie ogromnym wyzwaniem, ale dałem radę. Po ciężkiej wędrówce czekał mnie zasłużony odpoczynek w hotelu w Szczawnicy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdy byłam ostatnio w Toruniu, to podczas deszczowej pogody przesiedziałam cały dzień w apartamencie Żeglarska 25 i jednym tchem pochłonęłam książkę Moniki Witkowskiej. Świetna pozycja.

    OdpowiedzUsuń