czwartek, 25 lutego 2016

Znaczki turystyczne

To coś dla zbieraczy, szperaczy i ogólnie dla mężczyzn (no dobrze dla każdego), bo to oni szczególnie są podejrzewani o zbieractwo wszystkiego i w każdej ilości.

Kiedy znaczki pocztowe, karty telefoniczne, monety zaczynają się już nudzić przychodzi czas na coś nowego. Tak się zaczęło u mnie. Przypadkowo podczas wędrówki górskiej w Gorcach, "zahaczyłem" o szczyt Lubonia Wielkiego. Podczas odpoczynku i miłej pogawędki z pracownikiem schroniska PTTK kątem oka spojrzałem na mały niepozorny, kilkucentymetrowy, drewniany znaczek przedstawiający podobiznę schroniska w którym właśnie się znajdowałem. Zaciekawiony popytałem i dowiedziałem się o idei znaczka turystycznego.

Co to jest znaczek turystyczny? Nie będę ściemniał, dlatego odeślę na stronę internetową, gdzie cała idea ZT została pięknie pokazana Co to jest znaczek turystyczny

Wszystkie miejsca można łatwo podejrzeć na stronie internetowej www.znaczki-turystyczne.pl. Tu też dostępna jest aktywna mapa miejsc znaczkowych

To idea znana w wielu krajach europejskich, a u nas jeszcze raczkująca. Na obecną chwilę jest ich już 480, choć kiedy ja zdobyłem swój pierwszy znaczek dwa lata temu było ich o połowę mniej.


 A ten znaczek zdobyłem jako jeden z dwóch (jeszcze obserwatorium na Lubomirze) podczas ostatniej, niedzielnej wyprawy.

Znaczki bowiem zdobywa się podczas zwiedzania Polski. Wiele miejsc turystycznych je posiada i można je zakupić (średni koszt jaki poniosłem za jedną sztukę to 8 zł.). Takie znaczki mogą być świetną pamiątką i obiektem kolekcjonerskim. Nie tylko dla panów!

Jeżeli będziemy planować jakąś wycieczkę w Polskę, gdziekolwiek...warto zapoznać się ze stroną znaczków i podążać ich tropem. Naprawdę warto! Zachęcam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz