piątek, 27 lipca 2018

Ankieta

Pamiętacie jak w maju wraz z Sylwią Rząsa, teraz już Panią magister turystyki ogłosiliśmy ankietę zatytułowaną "Znaczenie Kolbuszowskiego Klubu Turystycznego "Salamandra" w propagowaniu turystyki w powiecie kolbuszowskim". Jej wyniki okazały się pomocne do pracy magisterskiej, którą Sylwia pięknie obroniła.

WYNIKI ANKIETY

W ankiecie zadano 18 pytań dotyczących głównie działalności "Salamandry" i jej wpływu na nasze lokalne środowisko. Odpowiedzi udzieliło 74 osoby, z czego prawie 70 % to panie (dziękuję!). Odpowiedzi udzielali głównie ludzie młodzi (do 40 lat) - 82%.

Okazało się, że dla 80 % pytanych nasz powiat jest atrakcyjny turystycznie. Tego akurat się nie spodziewałem, choć akurat to spostrzeżenie jest zgodne z moim.

W pytaniu 4 najbardziej odpowiednią formą turystyki dogodną do uprawiania na terenie naszego powiatu jest turystyka rowerowa (82% odpowiadających), a także turystyka piesza (62 %) oraz zwiedzanie atarkcji kulturowych (47%). Najmniej przydatne są kajaki (ok. 3%) oraz, co mnie bardzo zaskoczyło, zwiedzanie atrakcji przyrodniczych (13,5%). Zaskakujące, gdyż na terenie naszego powiatu mamy rezerwaty przyrody (Zabłocie, Jaźwiana Góra), jak i ścieżki przyrodnicze, pomniki przyrody oraz parki dworskie.

Słabo wypada infrastruktura turystyczna (ponad połowa uważa ją za słabą lub niewystarczającą), z czego najbardziej brakuje szlaków turystycznych, a oznakowanie istniejących jest słabe. Brakuje też obiektów noclegowych.

foto własne


Za najważniejszą atrakcję turystyczną powiatu kolbuszowskiego uznano oczywiście nasz skansen, a następnie ścieżki przyrodnicze i zalew w Wilczej Woli (pytanie 7). Jeżeli chodzi o waszą aktywność turystycznąto zdecydowanie królują rowery (82 % pytanych), a nasz powiat w 100 % jest najbardziej atrakcyjny w okresie letnim.

Prawie 70 % pytanych uważa, że promocja turystyczna naszego powiatu jest niewystarczająca. Za to "Salamandra" robi wystarczająco dużo, aby zwiększyc turystyką regionalną przyjezdnych (77 % - pytanie nr 11). Choć mnie wydaje się, że ciągle robimy za mało.

Gdy pytamy o to, czego brakuje w ofercie "Salamandry" najbardziej wskazujecie na organizację większej ilości wycieczek czy innych imprez turystycznych. Jedynie brak strony internetowej doskwiera zaledwie 5 osobom. Dla nas oknem na świat jest jedynie nasza strona na facebooku i blog, który właśnie odwiedzacie.

Wskazujecie także na konieczność zajęcia się przez "Salamandrę" tworzeniem nowych szlaków turystycznych, a także prowadzeniem informacji turystycznej. Naszą bolączką, jak sie okazuje, jest niewystarczająca promocja własna Klubu. Jest to dla nas wyzwanie na najbliższe lata, podobnie jak odpowiedzi na pytanie nr 17.

Poczytajcie. Jakie jest wasze zdanie na temat wyników ankiety?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz